Sunday, August 31, 2008

'BIASE'




finally... hajat bdak2 umah aku t'capai gak... melancarkan blog edisi uma pd tanggal 31 ogos.. tahniah wahai rakan2 sperjuangan ku...

ni je la idea yg aku ade tuk 1st assignment - sperti yg d post oleh sedare apiz dgn cutting rambot yg baroo...

knape la aku buboh gamba kanak2 ni.. xkn la xde kne mngene rite..
sbenanye aku tertarik dgn satu kate2 best dari budak yg aku ase umo die xmningkat pn... (sbab da byk taun aku tgk die kt teebee tp smpi skang xabes tadika)...
sonok gak jd kanak2 smpi bile2... hak..hak..hak..

di pendekkan crite tpat kol 7 aku da de dpn teebee.. sorg2 lak 2.. misi aku waktu tu nk ilang kn ase bosan.. so aku membuat kputusan tuk tgk cite SHIN CHAN... xkn la power rangers mahupn pepaya sbab da sah2 aku boh gmba nohara shinosuke kt atas ni... dlm scene pertama episode ni, mak beliau tpakse mmbace buku cerite tuk beliau stelah off course la d pakse oleh shin chan... misae (ibu kpade shin chan) mmbace buku b'tjuk ape tah aku lupe tp mmg de perkataan 'biase', x silap aku "kisah seorg tua biasa dgn khidupan biase"... aku dgr skali la time mak beliau cite pade beliau (dgr melalui speaker yg de kat teebee 2 la)... cam bodo gak cite 2.. then part yg aku suke kuar bile shin chan ckp...
"idop dgn care biase adalah yg paling elok, sume org impikan idop dgn care 'biase'... tp susah btol tuk dpt hidup cara 'biase', dgn msalahnye, hutangnye, dan mcm2 lg la".. (lbih kurg la, aku pn da lupe2 skit)..

lantas aku pn b'fikir... 'aku ni pn kirenye x la idop dgn care biase'
aku da terpengaroh dgn kate2 bdak kcik jer dan lantas tringin tuk idop dgn care 'biase'.

baru aku tao betape impaknye perkataan 'biase' tu...

anyway happy independence day... and slamat berpuase...
to all my frens, aku mintak maap la d atas ape2pn la sbelom mulenye pose..

till next time... peace..

cabot~~~~

d karotkn oleh : QuCai

No comments: